7.10.2024

rajnet

   

rubriky

Region
Města a obce
Turistický servis
Ochrana přírody
Památky
Tipy na výlet
Cykloservis
Zajímavosti
Představujeme
Lidé
Historie kraje
Názory
Odjinud
Rozhovory
Různé
Redakční zprávy
Archiv článků

RajNet

Redakce
Ikonka RajNetu
Napište nám
Hlavní stránka
Archiv článků

Turist. informace

INFOCENTRA
MUZEA v regionu
DOPRAVA

HRADY

Valdštejn
Kost
Trosky
Valečov
Frýdštejn
Rotštejn
Bradlec
Kumburk

ZÁMKY

Mnichovo Hradiště
Dětenice
Humprecht
Hrubý Rohozec

RajNet - Český ráj

Rajnet on-line

Rajnet si nyní čtou lidé.

Počet přístupů

257

audity

RajNet

Nastavit RAJNET jako startovací stránku. Nastavit na start

Nastavit RAJNET do oblíbených položek. Do oblíbených

novinky e-mailem

Výpis komentářů k článku : Bitva na Zlaté stezce

Dotaz [ODPOVĚDĚT]
jaroslav mizera - 15.10.2004 12:52:32
Vážení přátelé, mohli by jste mi dát alespoň jeden příklad, kde Správa omezuje cyklisty v místě, kde jízda na kole není zakázaná právním předpisem?
omluva [ODPOVĚDĚT]
ormis - 6.10.2004 13:32:47
Musím se omluvit,opravdu jsem trochu odbočil.Tak znovu-proti cyklistům na zpevněných (nebo snad "udržovaných")cestách nemohu nic namítat.Správa CHKO se tímto způsobem asi snaží omezit návštěvnost-cyklista je pohyblivější než pěší.
průkaznost katastrofy [ODPOVĚDĚT]
roman bém - 5.10.2004 18:43:30
Ormisi nezlob se, ale zdá se mi, že se snažíš trochu neférově posunovat předmět debaty. Prosil jsem Tě o uvedení důkazů svědčících o údajné katastrofě vyvolané cykloturisty, a jistě Ti neušlo, že debatujeme o cykloturistice na POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. Vždyť článek není o tom, že by bikeři měli mít právo jezdit svahem podél schodů, nebo po pěšince z Nebákova (kam se mimochodem na tu katastrofu skočím mrknout). Článek je přece zejména o tom, že se Správa CHKO snaží plíživě vytěsňovat (cyklo)turisty z Českého ráje, kde platná zákonná úprava cyklistiku na lesních a polních cestách (nikoliv pěšinách) umožňuje. Racionální argumenty pro to nemají a nenašel si je ani Ty (veškeré nešvary, které popisuješ nelze s klasickou cykloturistikou spojovat ani náhodou). Jinak, pokud jde o chování chatařů / čundráků / lezců, skládky, porytý skály atd. atp. – naprostý souhlas. Jenomže tady se Správa CHKO zrovna dvakrát neangažuje. Ale to je, myslím, na jinou debatu. rb.
ZNOVU ZADOST O ODPOVED Re: mnoho malickosti [ODPOVĚDĚT]
Cyklista i pesak - 5.10.2004 16:58:23
Omnis se zda byti dobre obeznamem s mirou poskozeni v Ceskem raji. Nicmene neodpovedel na otazku. Ptal jsem se doslova: Cim skodi clovek pohybujici se na kole ceste, ktera je urcena pro auta, traktory a tezkou lesni techniku? Pro upresneni: Zajima me lesni cesta, zpevnena lesni cesta, sotolina, nezajimaji me pesinky vedouci krkolomne skalami, nebo neco vyklouzaneho ci "graficky" vylepseneho pesaky, natozpak bordel chataru a uchylaku, kteri zakladaji cerne skladky. Chtel bych videt studii, ktera dokaze, ze na takove silnici skodi tisic cyklistu mesicne mnohem vice nez prujezd jednoho traktoru. Z jine CHKO v CR: take je tam zakazan pohyb na kole po lesnich cestach at uz nezpevnenych nebo zpevnenych, zatimco slavni pracovnici mistni Spravy CHKO se v danych lokalitach vyskytuji autem :-)))
mnoho malickosti [ODPOVĚDĚT]
ormis - 5.10.2004 15:14:55
Tak v rychlosti pár příkladů,uznávám že to není jen o cyklistech:Cyklisté-pěšina z Nebákova na Dolní Mlýn nad rybníkem.Nebo třeba jakékoliv schody ve svahu-není náhodou po straně vyjeté koryto?-lze vidět třeba v Příhrazech,cesta k Mariánské vyhlídce,Hlavatice.Ale svůj podíl mají i pěší,jistě-klouzání po skalách-tak byl zničen třeba oltář na Drábských světničkách ne bo tzv.Adamovo lože.Některým pěším návštěvníkům je každá cesta úzká a každá zkratka dobrá-třeba tzv.Ochoz nad Příhrazy,některé úseky cesty Hrub.Sk.-Valdštejn.Pak tu máme amatérské kameníky,někteří se snaží tesat i latinsky-viz.zánovní nápis na Hynště,o divokých tábořištích s ohništi ani nemluvě-třeba v okolí Příhraz.I horolezci mají svůj podíl-odřené skály a zářezy od lan,eroze úpatí skal-třeba cesta z Hr.Sk. do Sedmihorek.Jízda na koni také není neškodná-vyjetá koryta v lese nad Skokovy.No,a nakonec smeťáky místních i chatařů-dost dobrá je k vidění třeba v údolí pod Mezilužím.Zatím se naštěstí moc nevidí detektoráři,poškozující arch.památky,i když snaha tu je-viz.Sklepy pod Troskami Asi je to v tom,že teď tu (jdu, jedu,kopu,tábořím,lezu,jsem...) JÁ a nikdo mne nebude omezovat-prostě konzumní přístup.Popravdě nevím co s tím.
to ormis. jednoduchý to není ani trochu [ODPOVĚDĚT]
roman bém - 5.10.2004 12:12:24
Já mám tyto argumenty opravdu moc rád. Tak tisíc kol je „katastrofa“. Ale některými místy Českého ráje projíždí cykloturistů mnohem, mnohem víc. Mohl bys, Ormisi, zmiňovanou katastrofu přesně definovat ?. Prosím fakta, tedy lokalizaci, typ poškození atd. nikoliv oblíbené hysterické výkřiky typu „turisté zdevastovali Český ráj“ popřípadě „již brzy nebude co chránit“. Trávím v přírodě Českého ráje tak třetinu svého pracovního času a upřímně musím říct, źe hrozby pro místní krajinu vidím zcela jinde (a přitom z vlastní zkušenosti velmi dobře vím, jak turismus dokázal zdevastovat některá kouzelná místa na téhle planetě). K rekreačním traktorům: Tak tohle přece už vůbec nejde z hlediska ochrany přírody posuzovat (i když se s tím u ochranářů setkávám dost často). Takže čmoudící traktor je přírodě neškodný, protože je v lese jaksi pracovně (rozuměj: odváží dřevní hmotu za účelem jejího pořezání a následného zpeněžení). Zatímco cykloturista se nám tam zbytečně, rekreačně a svévolně poflakuje, plaší zvěř svým zrychleným dechem a sakrováním, jak že to ty lesáci zas rozjezdili cestu... Ach jo.
Všeho moc škodí [ODPOVĚDĚT]
Ormis - 5.10.2004 7:26:59
Je to jednoduché,neškodí-ovšem pokud tam projede jeden za rok.Pokud někde projde nebo projede třeba 1000 lidí za měsíc,je to katastrofa.(Ať už to jsou traktory,motorky,kola,pěší nebo koně.)Navíc traktorem se většinou nikdo po lese neprojíždí rekreačně a tedy v podstatě "zbytečně".
Cesty a vysvetleni [ODPOVĚDĚT]
Cyklista i pesak - 4.10.2004 17:16:05
Mohl bych mit zcela obecny dotaz na vsechny ochranare, "ochranare", a pracovniky ruznych CHKO? Cim skodi clovek pohybujici se na kole ceste, ktera je urcena pro auta, traktory a tezkou lesni techniku? Z predchozich clanku a prispevku ani jeden z fabulatoru z SCHKO Cesky raj na tuto otazku neodpovedel. Obecnost dotazu je v tom, ze podobne je to i v dalsich CHKO v CR. P.S. V Ceskem raji jsem na kole nejezdil, byl jsem tam jenom pesky.
Re: jiný pohled [ODPOVĚDĚT]
Roman Bém - 30.9.2004 15:21:02
Ormisi, v tom máš samozřejmě pravdu, cyklistika na pěšiny v Českém ráji opravdu nepatŕí, jednak jí tam (až na vyjímky) neumožňuje platná legislativa a druhak na lesních pěšinách mohou kola potenciálně škodit. Podstatou článku ale je myslím poukázat na vytěsňování cyklistiky i z pozemních komunikací (lesní, polní cesty atd.), které jsou z definice určeny pro provoz vozidel - aut, vozů, kol atp. A jako správný právní pozitivista musím poznamenat, že vzájemné soužití chodců a vozidel na těchto komunikacích do detailů upravuje příslušný zákon. Proto je toto více-méně plošné tažení proti cyklistice v Českém ráji podle mého soudu nesprávné, kontraproduktivní a zbytečné. rb
jiný pohled [ODPOVĚDĚT]
ormis - 30.9.2004 7:38:46
Zkuste si článek ještě jednou přečíst,jen slovo "pěší" nahraďte slovem "cyklista" a slovo "cyklista" nahraďte slovem "automobilista".Takový stav by se asi cyklistům také nelíbil....Nic proti cyklistům,ale pěšiny jsou hlavně pro chodce,stejně jako dálnice pro auta.Bez vzájemné ohleduplnosti to asi nepůjde.Pokud se ale někdo nazve "bikerem" a má pocit,že je tak něco lepšího,je to konec.

Přidat komentář


***


Český ráj : Název Český ráj vznil přibližně kolem roku 1870 v Lázních Sedmihorkách nedaleko Turnova. Mezi tehdejší lázeňské hosty patřívali přední představitelé českého kulturního a společenského života.  Tito vlastenci, prodchnuti doznívajícím národním obrozením a romantismem té doby, vyjádřili svůj obdiv okolí Sedmihorek a nazvali je Českým rájem. Tento romantický název se stal tak oblíbeným a vžil se natolik, že se stal turistickým pojmem pro celou rozsáhlou oblast severovýchodních Čech



RajNet - vydává redakce.        -